Salı, Haziran 27, 2006

ölme tamam mı?

Yani ben küçüktüm evet, herkes küçüktü, babamın boyu çok uzundu. Ordan hayat nasıl gözüküyor diye merak ederdim. 'babaaaa ordan nası gözüküyo etraf?' demişliğim bile vardır. Çok saçma sorular sorarım, cevaplar beklerim. Garip isteklerim vardır. Babamı çok özlediğimde telefonda 'sen ölme tamam mı?' dedim. O da 'tamam' dedi. Ölmeyecek biliyorum. Sen de ölmeyeceksin. Rüyamda ölmüş olabilirsin, konuşmadık diye oldu, o yüzden gördüm o rüyayı. Bi'şeyi çok hissedersem rüya görürüm. Geçen gün ananemi gördüm, sarılıyorum, 'ananeeeeeeeee'...Ağlıyorum bi yandan, uyumakla uyumamak arası. İşte en güzel uyku o an...oldu mu sana hiç? Şuan mesela uykum yok, bi'ağlasam uyurum hemen. Bi'de 'neden güleriz sizce?' diye sordu babam gecen gün rakı masasında. Bunu sorarken gülüyordu, sırıtıyordu daha doğrusu -baba dur öyle fotoğrafını çekicem, resmini de olabilir- İnsan çaresiz olduğunda gülermiş, vericek tepki yokken falan. Ben hep gülüyorum, çok çaresiz bi'insanım. mı?
Ev halkı uyuyor... Annem var benim o da uyuyor, arko krem kullanır hep, süper kokar o yüzden. Ekmek kızartır, şey yapar bi'de, yemek. Çeki düzen verir heryere, kişiliğime varana kadar. Çeki-düzen...Kolay bi'şey değil. Hep pozitiftir.
'Herşey olur' der
'sen kötü düşünme'
Gücüne hayranım. Harika kadın. Cennetin afişine asılacak kadar (kimindi bu?)

anne: neval günlük kıyafetlerle beni mezuniyete getirdin apar topar, aşkolsun, bi daha önceden haber ver...
gaia: ahaha öncesi mi kaldı anne.
ben: olsun anne, çok güzeldin bence, nesi vardı ki, hem kim görüp de seni bişey dicek, hemen bitti zaten, harikaydın...
anne: olsun ben gördüm ya, yeter...

17mayıs1992/pazar
'canım kızımneval
o küçücük çarpan
kalbin ömür boyu
başarılı ve azimli
olmasını dilerim.

seni çok çok
seven annen olarak
hayatta herşeyin
üstesinden gelmen
dileğiyle
annen'

Babam üniversiteyi kazandığımda çiçek alıp masaya koymuş ve şöyle demiş notta:

05ekim2001
'Dünyanın en güzel isimli kızı. Kızım Neval
O karamsarlığa düştüğümüz gün, ben senden daha çok üzülmüştüm,
fakat terketmedi sevdam seni.
Derim ya bir ötesi vardır herzaman'

9 yorum:

blues dedi ki...

cidden ağlıyorum :,(

gaia dedi ki...

insanın hayatını belirleyen 3 şey vardır derler ya; ailesi, işi ve eşi. ilkini kendisi seçemez insan ama benim seçme şansım olsaydı da yine hepinizle beraber yaşama "şansını" seçerdim...

neval dedi ki...

northwindciğime; ağlamama kızım:)
ablam diye demiyorum o da harikadır; bundan sonraki hayatımda düşünüyorum ben, seçmeyi, seçme şansımı...

KM dedi ki...

babam bana hiç not yazmadı, çok güzel birşeydir tahminen:) benim babam pankart ta yazmadı hiç, televizyona da çıkmadııı ııı ıı:):) eğlenceli bir baban var ne güzel, allah bozmasın ğğ

neval dedi ki...

neval: ağlamama ne yaa:)
turgay: çok saol, insallah , ııı ııı ben yazdım, yalnızdım...

z dedi ki...

Köprüyü geçerken bir gün, denize daldım, sonra babama döndüm:"neden yazıyorum ben baba?" dedim. O da "oğlum, başkalarının sorması gereken soruları da sormaya başladın" dedi.
Çocukluk o yüzden güzeldi, her şeyi sorabilirsin..
Şimdilerde soru sorulacak birilerini bulabilmek çok zor.

vintage biscuit dedi ki...

biz hic boyle olmadik

---OPTiO--- dedi ki...

Ailemden uzaktayim simdilerde ve muhtemelen son nefesime kadar belirli zamanlarda görücem onlari...Cok özlüyorum ...bazen tek bir sey dileme sansim olsa diyorum kendime : "ne dilerdim ?" ...Sanirim cocukluguma geri dönmek isterdim ( tabii simdiki aklimla )...Annemle ,babamla yeniden bunca yili beraber gecirebilmek icin sadece ....

arhon dedi ki...

sanslı insanmışsın. 3 gundur annemle konusmuyorum , her gece de babama edemedigim küfürleri ruyamda ediyorum.