Pazartesi, Temmuz 31, 2006

Fehime hala sen ölme...

çok güzel bahçeli bi'evde dedemin halasını ziyaret ettiğimizde :
Fehime hala çocukları ve torunlarıyla kalıyor. Çok acılar çekmiş. Öyle dedi annem. Depremde oğlunu ve gelinini kaybetmiş. Enkazdan çıkmış. Şimdi kocaman bahçeli bi'evde kalıyo, diğer oğlu ve torunlarıyla hep beraber. Eve bayıldım, Köpekleri de var. Böyle ağladı ağlıcak gibi hep... 'yaşıyoruz işte' diyor. 'iyiki geldiniz, hacca gitmiş gibi sevap kazandınız'
...
-odunları keserken elektrikli testere ayağına gelmiş öyle dediler bana, ufak bi çizik olmuş
-yoktur bi'şeyi merak etme hala
-bana da öyle dediler, ama ben üzülmiyim diye öyle diyolar, elektrikli testere derin yara yapmaz mı hiç? beni kandırıyolar...
...
-biz gidelim, yolumuz uzun
-yine gelin, ben ölene kadar gelin.


------------------

Ben dönmedim. Hala burdayım. Çok güzel yerler gördüm. Görmeye devam edicem. İnek gördüm, tavuk gördüm, dedemlerin av köpeği tarçını gördüm, dut ağacı gördüm, elma ağacı, ceviz ağacı, mısır bahçesi gördüm, çok büyük tarlalar, dağlar falan mesela...
Yakın akrabalarımı gördüm, çok görüşemediğimiz akrabalarımızı da gördüm, mangal gördüm, ekmek arası köfte gördüm, babamı gördüm, denize çok yakın oldum, uzaktaki ışıkları gördüm evet uzaktalardı ama ben gördüm. Nargile içtim balıkçılara karşı. Onlar balıktan dönerken ben elmalı nargile içtim. Çay da içtim. Ağlarındaki balıkları toplarken balıkçılar, onları da gördüm. Evet evet gördüm, bi'kedi gördüm. Kediye balık verdim. Biz de aldık. Ertesi gün babamın doğduğu köye çıktık. Tepeden denizi gördüm. Aldığımız balıkları mangal yaptık. Rüzgar da esiyodu. Çok kalabalıktık. Böyle dağda bayırda evim olsun istedim. Olsun evet olsun. Olsun di mi?
Şimdi burdayım. harikayım. Sonra yine gideriz daha yeşil bi'yere.o da gelicek...

4 yorum:

gaia dedi ki...

olsun olsun:)) gelirim ben...

blues dedi ki...

burda ot var çimene gidicez : )))

nesrin değer dedi ki...

Gezelim,Görelim GÜZELLEŞELİM Nevalciiim:)

Adsız dedi ki...

Where did you find it? Interesting read » » »