Salı, Aralık 06, 2005

vatandaş rica ediyor kardeşim!


17 ağustos 1999 Gölcük depreminden çok büyük bir hasar almadan kurtulmuştuk.Aman cana gelmedi de mala geldi diye avutuyorduk kendimizi.
O günlerde, depremin üzerinden pek de geçmemişti ki, babam hepimizi doldurdu vosvosa. Gece yarısı, ağır hasarlı evimizin terasına çıktık.O zamanlar evde kalmıyorduk tabi, hepimiz köydeydik.
Bazı fırsatçılar için bir slogan bulmuştu babam ve dört çocuğuyla beraber (bir ekip için gayet iyi bir sayı) almıştı boyayı bezi eline, başlamıştı yazmaya. Elimizde fenerlerle, kendi evimize hırsız gibi girmiştik, çok garipti. Hepimiz harfleri, kelimeleri paylaşmıştık...
-Baba ben HATTI'nı yaziyim mi? T'leri de birleştiricem, bak şimdi!
Hepimizin o yazıda parmağı vardı, potansiyel suçlulardık.Astık terasımıza bir güzel pankartımızı, sonra da gittik uyuduk...Bir kaç gün sonra, babam gittiğinde pankartın kesildiğini, evin dağıldığını falan görmüş, babamı sormuşlar polisler. Neticede anında rahatsız olunmuştu.
Ertesi gün Radikale manşet oldu bizim teras ve pankart. Buyrun bir de babamdan dinleyelim. Bir de Metin Uca'nın sabah programına, canlı yayına katıldı telefonla. Ama heyecandan konusamadı:
METİN UCA:Fikret bey aklınıza nerden geldi efendim böyle bir slogan? Çok duyarlısınız, sizi tebrik ediyorum.
FİKRET BEY:Efendim teşekkürler, ben... Çocuklarımla,yanlız değildim tabi...alo,aloo, terasa çıktıık...
M.U:Anlıyorum, birileri fena halde rahatsız oldu belli ki, siz de hepimizin düşüncelerine tercüman oldunuz.
F.B:Biz yazdık ııııı, kapıyı da kırmışlar, çocuklarımla ıııııııııı...

Neyse sonuçta anlayan anlamıştı, baba merak etme sen, kapa telefonu...

6 yorum:

ferhat can dedi ki...

hatırlıyorum ben ! :D ama gerçekte mi gördüm. yoksa metin uca da mı gördüm ? orasını hatırlamıyorum.

Mert dedi ki...

hah, cok sasirdim! Sanki yasadisi pankart asmisin gibi, ifade ozgurlugu bu kadar mi kisitlanir?

neval dedi ki...

ferhatt: bilmem ki her ikisinde de görmüş olabilirsin, biz çok meşhuruz:)

mert: evet biz de çok şaşırmıştık indirdiklerinde, böyle bir tepki beklemiyorduk.Ama sanırım deprem sonrası psikoloji içinde,devlet de dahil kimse düzgün düşünemiyordu.yoksa indirmezlerdi:)

KM dedi ki...

selamlar oncelıkle nevar hanım:) olay cok ılgınc gercekten hislerimize tercüman oldugunuz için tebrikler:)buna ek olarak ııııııı bu yorumu ben tek basıma degıl cocuklarımlan beraber terastan yapıyoruz su anda yalnız degılım,tesekkurler..

neval dedi ki...

:)

anyone dedi ki...

süper slogan.

şanslısınız ki, duyarlı ve zeki bir babanız var.

kimin babası :)