Cuma, Aralık 23, 2005

Bu Ne Biçim İsim.!!!

Bugün bankaya gittim bankamatik kartımı almak için. Geç uyandığım için biraz geç gidebildim. Kartımı alıp güncelleştirmem gerekiyordu ki para çekebileyim. Annem hep kızar banka işiniz varsa erken çıkın bir öğretemedim size diye de neyse...
Hava çok soğuktu, İstiklal Caddesine çıkmak zorunda kaldım yine. Bankadan içeri girdiğimde çok kalabalık olduğunu gördüm, sıra numarası aldım, biraz bekledim, zaman geçti. Sonra işinden bıkmış memurla birebir muattap oldum şahsen ben kendim. Nüfus kağıdımdan ismime baktı ve isimlerin baş harflerine göre sıraya koyduğu kartlara tek tek bakmaya başladı... bekledim... bulamadı. Bana şöyle bir baktı:
-hanfendi beyoğlu şubesi olduğuna emin misiniz?
-adım gibi...
Tekrar baktı. Bakarken şöyle bir göz ucuyla ben de baktım nereye bakıyor bu saygıdeğer memur amcam diye...süleymen bilmemne, serpil hanımefendi, saadet çokmutlu vs gibi isimlerin olduğu sıralamada beni aradığını gördüm. Çok alıştığım için adımı düzeltmeye:
-şeyy yanlış bakıyosunuz adım seval değil neval olucak.
-hayy allahım ben de diyorum neden yok cık cık cık
Diğer memur çok bilmiş gülerek(espri yaptı):
-daha önce söylesene kızım çok yavaşsın hemen anlayıp ikaz etmelisin(hahaha)
Ben:
-...?
Tekrar diğer semur amca:
-nevaallll !!! ben nerden biliyim bu ne biçim isim!!!, böyle isim mi olur?
dedi ve beni azarlayarak hafif çapta, elime tutuşturdu kartımı.
Ben de ismimin ne demek olduğunu, hikayesini anlatıcaktım da sırada bekleyen insanlar vardı. Kızdım, kapıyı çektim çıktım. Kendimi de 'EVET NEVAL BEĞENEMEDİN Mİ?' diye bağırırken hayal ettim bir yandan...

(sitem:seval'den iyidir hıhh)

O sinirle çıkınca istiklalde ne zamandan beri görmediğim dozer arkadasımla karşılaştım bir de üstüne. Meydana beraber yürüdük. Özlemişim keratayı...

7 yorum:

Mert dedi ki...

"ne var neval iste begenemedin mi" diye bagirsaydin :)

yakinda dozer kardesle bende tanisicam

Unknown dedi ki...

Sert bi' tepki vermiyceğini anlayıp ondan ''bu ne biçim isim?'' cümlesini rahat rahat kurmuşlar.
2 metre boyunda,iri görünümlü ve bağırarak konuşan biri olsaydın adın nusrullah,sebgetullah,kinyas,frank,samuel hatta tifani bile olsa buyrun efendim tabi haklısınız derlerdi sana ama rutin masa başı işi çalışanlarını da böyle kabul etmek,böyle sevmek lazım.
Ayriyetten dozer dedin yaramı deştin.Okula iş makinesiyle gidip çocukluk yıllarıma dönüp ''önümüze gelene bir kepçeeee'' oyunu oynayasım var zira.

neval dedi ki...

ahah tüh yaa keşke öyle deseydim, daha bi havalı olurdum:)

dozer kardeş için bişey demiyorum artık ben, ne hali varsa görsün:)

KM dedi ki...

ne var, ne varrrr guzel cevap olurmuş hakketen; ama memurun şu lafın üzerine - bak hala duruyor!!! kıhkıh

anyone dedi ki...

banka öküzü, pardon memuru belki de "hangi neval" demek istedi!

talih/kader, bağış/ihsan olan neval(köken: arapça) mi? yoksa dere(köken: kürtçe) anlamına gelen newal mi? emin değilim ama farsça ova veya vadi anlamına da geliyor.

güzel isim gerçekten ama ben de merak ettim şimdi. sahi hangi neval?

neval dedi ki...

kısmet/tanrı vergisi/bereket/bolluk vs. gibi anlamı da olan neval :) vadi anlamını ben de duymuştum, vadilerdeki yeşil alanlara/düzlüklere de newal deniyomuş...muş...diyenin yalancısıyım:)

Adsız dedi ki...

Sen beni güldürdün allahta seni güldürsün..

"O sinirle çıkınca istiklalde ne zamandan beri görmediğim dozer arkadasımla karşılaştım bir de üstüne. Meydana beraber yürüdük. Özlemişim keratayı..."